close
ГоловнаБаза знаньВодіям Розподілення замовлень серед водіїв

Розподілення замовлень серед водіїв

У цій статті хочемо прозоро пояснити, яким чином система обирає, кому із водіїв надіслати чергове замовлення.

Основний принцип Uklon у розподіленні замовлень — водій, який знаходиться найближче до райдера, має найбільші шанси отримати замовлення. Це дозволяє подати авто швидко та з мінімальними витратами для водія, а також скорочує час очікування для райдера.

Кожне замовлення проходить 4 етапи:

1 Пошук водіїв, які відповідають параметрам замовлення.

2 Формування черги водіїв на отримання замовлення.

3 Надсилання замовлення водіям по списку.

4 Відображення замовлення в ефірі для водіїв у радіусі 3 км від точки подачі (якщо замовлення не взяли на попередньому етапі).

Етапи розподілу замовлення:

Етап 1. Пошук водіїв, які відповідають параметрам замовлення 

Коли райдер створює замовлення, воно має параметри: 

✅ точка подачі

✅ тип оплати (готівка чи картка)

✅ клас авто

✅ вартість

додаткові послуги

✅ взаємний чорний список між водієм і райдером

Система спочатку обирає лише тих водіїв, які відповідають наступним умовам:

📍 Увімкнули метод автоматичного приймання замовлень “Ланцюг”, “Додому” або фільтри “Авто”, “Цикл”.

📍 Знаходяться в межах до 50 км (по прямій, і залежить від міста) від точки подачі.

📍 Не додали раніше райдера у свій чорний список і самі не перебувають у його чорному списку.

Далі система відсіює водіїв, які не відповідають параметрам замовлення. Наприклад, не приймають обраний тип оплати або не мають потрібного класу авто. У результаті формується фінальний список водіїв, які переходять до наступного етапу — формування черги на отримання замовлення.

Щоб краще зрозуміти, як система визначає, хто потрапляє до цього списку, а хто ні і чому — розглянемо кілька типових ситуацій. Вони допоможуть побачити, як навіть одна деталь може вплинути на отримання замовлення.

🔹 Приклад 1. Тип оплати або ІПН

Ситуація:
Райдер створив замовлення та обрав оплату карткою. Ви знаходитеся за 1,2 км від точки подачі, але вказали форму оплати «тільки готівка» або не ввели ІПН (обовʼязковий параметр для безготівкових оплат).

Результат:
Система не враховує вас — ви не побачите замовлення.

Висновок:
Без ІПН або з параметром у фільтрі «тільки готівка» безготівкові замовлення недоступні.
🔹 Приклад 2. Жорсткі фільтри

Ситуація:
Ви налаштували фільтр: радіус подачі 1,1 км, мінімальна ціна 400 грн.
Райдер створив замовлення: клас «Бізнес», ціна 370 грн, відстань 1,4 км.

Результат:
Система не враховує вас — ви не побачите замовлення.

Висновок:
Жорсткі фільтри можуть позбавити вас навіть близьких і вигідних замовлень.
🔹 Приклад 3. Чорний список

Ситуація:
Райдер або ви додали один одного в чорний список. Ви перебуваєте за 500 м.

Результат:
Система вас не врахує, навіть якщо всі інші параметри відповідатимуть замовленню.

Висновок:
Чорний список блокує замовлення. Не рекомендуємо додавати райдерів без критичної причини. Дотримуйтесь “Етикету водія”, щоб надавати найкращий клієнтський досвід, який мотивує залишати тільки позитивні оцінки, чайові і замовити повторно поїздку в Uklon.
Етап 2: Формування черги водіїв на отримання замовлення 

Після того, як система відібрала водіїв, які повністю відповідають параметрам замовлення, вона переходить до наступного кроку — формування черги.

Кожному водію нараховуються бали за низкою критеріїв. Чим вищий сумарний бал — тим вище місце у списку, і тим раніше водій отримає замовлення.

На цю суму балів впливають такі фактори:

📍 Час до точки подачі (по дорозі) — головний фактор, який надає найбільше балів у порівнянні з іншими. Чим менший розрахований час вашої подачі, тим вищий бал ви отримуєте за цим параметром.

📍 Пріоритет — значно впливає на додаткові бали, що дозволяє опинитися на вершині списку. Досить часто водії з пріоритетом авто, потрапляють на перші місця в черзі. Пріоритет мають:

  • Брендовані авто. Ця перевага пояснюється тим, що брендовані авто створюють додаткову цінність для платформи: вони підвищують впізнаваність сервісу, формують довіру з боку райдерів і сигналізують про стабільну присутність Uklon у місті. Це підтримує попит і загальну кількість замовлень, від чого виграє вся система — включно з не брендованими авто.
  • Водії які співпрацюють через ФОП. Пропозиція діє з 01.11.2025 до 30.04.2026. Ми підтримуємо водіїв, які розвиваються разом із сервісом, тому для партнерів ФОП надаємо переваги, бонуси та підтримку, щоб ваша співпраця була ще вигіднішою! 

📍 Метод приймання замовлень:

  • Найвищий пріоритет у системі мають «Ланцюг замовлень» та «Додому» — вони дають більше балів і суттєво підвищують вашу позицію в списку.
  • Методи «Автовзяття» — “Авто”, «Цикл» — мають середній рівень пріоритету.  Тобто вони також впливають на розрахунок балів, але з меншою вагою.

📍 Активність — чим вона вища, тим більше додається до загального балу.

📍 Час без замовлень — враховується, якщо активні «Ланцюг» або «Додому». Чим довше ви без поїздки — тим більше балів буде нараховано.

Чим більше у вас позитивних факторів — тим вищі шанси опинитися на початку списку та отримати замовлення першими. Точна кількість балів по кожному фактору є комерційною таємницею та не розголошується.

Проте давайте розглянемо на прикладах, як працює формування черги і як окремі параметри можуть вплинути на шанси бути вище у черзі на отримання замовлення.

🔹 Приклад 1. Час до точки подачі

Водій А знаходиться ближче до точки подачі за розрахованим часом, а Водій Б — далі. Усі інші параметри однакові.

Водій А має вищі шанси отримати замовлення, оскільки менший час до точки подачі є головним фактором у розрахунку балів.
🔹 Приклад 2. Пріоритет – брендування

Обидва водії знаходяться на однаковій відстані до точки подачі, мають однакову активність, режими та час без замовлень.

Водій А має брендоване авто, Водій Б — ні.

Брендування надає додаткову перевагу, яка підвищує шанси Водія А опинитися вище у списку.
🔹 Приклад 3. Пріоритет – брендування + ФОП

Обидва водії мають пріоритет, але:

Водій А має брендоване авто, Водій Б — брендоване авто та співпрацює через ФОП.

Обидва водії мають єдиний “пріоритет” і шанси бути першим у списку будуть залежати від інших критеріїв – часу до точки подачі, методу прийому завлень, Активності, часу без замовлень. Пріоритету над пріоритетом або подвійного пріоритету у водія Б немає.
🔹 Приклад 4. Режими автовзяття

Водій А знаходиться ближче по часу до точки подачі та увімкнено фільтр «Авто».

Водій Б — трішки далі по часу від точки, проте увімкнув «Ланцюг замовлень».

Попри те, що Водій А трохи ближче, Водій Б може мати вищі шанси, оскільки «Ланцюг» має більшу вагу, ніж фільтр «Авто». При тому, що час є ключовим фактором, “Ланцюг” дає додаткові бали, що в результаті дозволяють Водієві Б отримати замовлення.
🔹 Приклад 5. Активність

Обидва водії мають однаковий розрахований час до точки подачі.

Активність Водія А — 950, Активність Водія Б — 850.

Вища Активність збільшує ймовірність отримати замовлення, особливо якщо інші параметри подібні.

💡 Висновок: жоден окремий фактор не гарантує перше місце, але чим більше у вас переваг — тим вищі шанси отримати замовлення швидше.

Етап 3: Надсилання замовлення водіям у черзі 

Після формування черги водіїв за сумою балів система переходить до наступного кроку — поетапно надсилає замовлення відповідно до цього списку.

Замовлення спочатку надходить водієві, який має найвищий бал. Якщо він не відповідає або відмовляється — система переходить до наступного водія у списку. Так триває, доки хтось не прийме замовлення або не завершиться встановлений на це час (точна кількість хвилин є конфіденційною).

Якщо у водія проблеми з інтернетом або він не на зв’язку, замовлення може не надійти. У такому випадку застосунок повідомить про втрату з’єднання.

Етап 4: Відображення замовлення в ефірі для водіїв у радіусі 3 км 

Якщо замовлення не було прийнято жодним з водіїв на попередньому етапі, воно переходить в Ефір.

У цьому режимі замовлення бачать усі водії, які знаходяться в радіусі 3 км від точки подачі — хто першим натисне “Прийняти” — той і отримає поїздку.

Якщо замовлення не буде прийняте навіть з “Ефіру”, система повторно формує нову чергу водіїв, тобто повторює Етап 2 і знову починає надсилати замовлення згідно з оновленим списком.

Як піднятись вище у списку на отримання замовлень?

Перебувайте в зонах підвищеного попиту — наприклад: вокзал, центр міста, торгівельні центри. У таких місцях замовлення зʼявляються частіше, і ви будете близько до точки подачі.

Збільшіть радіус подачі та не ставте жорстких фільтрів — це відкриє більше замовлень, особливо в години низького попиту або в районах з малою кількістю замовлень.

Увімкніть методи отримання замовлень — «Ланцюг» або «Додому». Вони дають більшу кількість балів і тим самим підвищують шанси бути вище у списку.

Приймайте всі типи оплати, класи авто та додаткові послуги — це розширює коло замовлень, які ви можете отримати.

Не відмовляйтесь від обов’язкових замовлень без причини — це знижує активність, яка впливає на загальну оцінку, і зменшує ваші шанси бути вище у списку.

Забрендуйте авто — це додасть вам балів у розрахунку. Детальніше про умови брендування авто — за посиланням.

Питання та відповіді

Чому я не отримую замовлення, хоча знаходжусь близько? 

Можливо, у вас вимкнені методи автоматичного приймання або активні фільтри, які не відповідають параметрам замовлення (наприклад, тип оплати, клас авто, мінімальна сума). Також у цьому районі може бути низький попит. У такому випадку радимо скористатися кнопкою «рибка» (ліворуч на головному екрані), щоб переглянути зони з підвищеним попитом і переїхати до найближчої.

Чи можу я отримувати замовлення, якщо не використовую фільтри або Ланцюг, а тільки ефір? 

Так. Якщо не застосовано жодного фільтра, в ефірі вам будуть відображатися замовлення, у яких точка подачі знаходиться в радіусі до 3 км від вашого місцезнаходження і які не взяли водії з черги.

Чому я не бачу деяких замовлень в ефірі? 

Замовлення могли бути розподілені ще до того, як потрапили в ефір, або ви перебуваєте поза межами радіуса подачі (3 км).

Як розподіляється замовлення між “Ланцюгом” і “Додому”? 

Ці методи мають однакову вагу. У випадку однакових умов система враховує інші визначені параметри: час до точки подачі, пріоритет, Активність, час без замовлень.

Як розподіляється замовлення між “Ланцюгом” і фільтром “Авто”/”Цикл”? 

Метод “Ланцюг” має вищу вагу в системі оцінки, ніж інші фільтри. Якщо всі інші параметри рівні — водій з увімкненим Ланцюгом буде вище у списку.

Чи впливає час без замовлень на мою позицію? 

Так, але тільки якщо активний метод отримання замовлень — “Ланцюг” або “Додому”. Чим довше ви без поїздки, тим більше балів додається, що збільшує шанси бути вище у списку.

Чи можу я випасти з системи і не отримувати замовлення? 

Це можливо, якщо у вас нестабільне інтернет-з’єднання або встановлені занадто вузькі фільтри, які не дозволяють системі підібрати замовлення в межах радіуса подачі.

Чи можуть авто без бренду отримувати стільки ж замовлень, як брендовані? 

Брендовані авто мають пріоритет. При однакових параметрах брендовані авто мають вищу позицію в черзі та отримують замовлення раніше. Але кількість замовлень залежить не лише від брендування, а й від стратегії заробітку, графіку роботи та активності водія. Брендування підсилює ці переваги.

Чи впливає клас авто на порядок отримання замовлень? 

Клас авто не впливає на кількість балів, які формують позицію в черзі на отримання замовлення.

Чи надається пріоритет водіям з парків? 

Пріоритет мають – брендовані авто та водії які співпрацюють через ФОП (пропозиція для ФОП триває з 01.11.2025 до 30.04.2026).

Чи можна отримати пріоритет, якщо авто нове або електро? 

Стан або тип авто не є фактором, щоб отримати пріоритет.

Чи потрібно щось підтверджувати щомісяця, щоб зберегти пріоритет? 

Не потрібно.

Чому інший водій отримує замовлення, хоча я ближче до райдера? 

Головним є час до точки подачі (по дорозі)він  надає найбільше балів у порівнянні з іншими, але цей фактор не єдиний. Якщо в іншого водія активний Ланцюг,  є пріоритет або вища Активність — він може отримати замовлення першим.

Чому я довго чекаю замовлення, навіть коли увімкнений Ланцюг замовлень і є пріоритет? 

Можливо в радіусі вашої подачі зараз райдери не створюють нових замовлень. На жаль, буває і так. Радимо вам переміститися у райони з вищим попитом, якщо довго не вдається отримати замовлення.

Чи мають водії ФОП на брендованому авто подвійний пріоритет? 

Водій має лише один пріоритет, навіть якщо виконує обидві умови — має брендоване авто та співпрацює через ФОП. Наявність пріоритету відображається в застосунку — це спеціальна іконка поряд із вашим держномером у меню.

Корисні джерела інформації

Основні статті, з якими рекомендуємо ознайомитись:

Додаткові послуги

Фільтри або фільтри автовзяття

Цикл

Ланцюг замовлень

Етикет водія

Ефір

Активність

Брендування