Пріоритет розподілу замовлень
У цій статті хочемо прозоро пояснити, яким чином система обирає, кому із водіїв надіслати чергове замовлення.
Основний принцип Uklon у розподіленні замовлень — водій, який знаходиться найближче до райдера, має найбільші шанси отримати замовлення. Це дозволяє подати авто швидко та з мінімальними витратами для водія, а також скорочує час очікування для райдера.
Кожне замовлення проходить 4 етапи:
1 Пошук водіїв, які відповідають параметрам замовлення.
2 Формування черги водіїв на отримання замовлення.
3 Надсилання замовлення водіям по списку.
4 Відображення замовлення в ефірі для водіїв у радіусі 3 км від точки подачі (якщо замовлення не взяли на попередньому етапі).
Етапи розподілу замовлення:
Коли райдер створює замовлення, воно має параметри:
✅ точка подачі
✅ тип оплати (готівка чи картка)
✅ клас авто
✅ вартість
✅ взаємний чорний список між водієм і райдером
Система спочатку обирає лише тих водіїв, які відповідають наступним умовам:
📍 Увімкнули метод автоматичного приймання замовлень “Ланцюг”, “Додому” або фільтри “Авто”, “Цикл”.
📍 Знаходяться в межах до 50 км (по прямій, і залежить від міста) від точки подачі.
📍 Не додали раніше райдера у свій чорний список і самі не перебувають у його чорному списку.
Далі система відсіює водіїв, які не відповідають параметрам замовлення. Наприклад, не приймають обраний тип оплати або не мають потрібного класу авто. У результаті формується фінальний список водіїв, які переходять до наступного етапу — формування черги на отримання замовлення.
Щоб краще зрозуміти, як система визначає, хто потрапляє до цього списку, а хто ні і чому — розглянемо кілька типових ситуацій. Вони допоможуть побачити, як навіть одна деталь може вплинути на отримання замовлення.
Ситуація:
Райдер створив замовлення та обрав оплату карткою. Ви знаходитеся за 1,2 км від точки подачі, але вказали форму оплати «тільки готівка» або не ввели ІПН (обовʼязковий параметр для безготівкових оплат).
Результат:
Система не враховує вас — ви не побачите замовлення.
Висновок:
Без ІПН або з параметром у фільтрі «тільки готівка» безготівкові замовлення недоступні.
Ситуація:
Ви налаштували фільтр: радіус подачі 1,1 км, мінімальна ціна 400 грн.
Райдер створив замовлення: клас «Бізнес», ціна 370 грн, відстань 1,4 км.
Результат:
Система не враховує вас — ви не побачите замовлення.
Висновок:
Жорсткі фільтри можуть позбавити вас навіть близьких і вигідних замовлень.
Ситуація:
Райдер або ви додали один одного в чорний список. Ви перебуваєте за 500 м.
Результат:
Система вас не врахує, навіть якщо всі інші параметри відповідатимуть замовленню.
Висновок:
Чорний список блокує замовлення. Не рекомендуємо додавати райдерів без критичної причини. Дотримуйтесь “Етикету водія”, щоб надавати найкращий клієнтський досвід, який мотивує залишати тільки позитивні оцінки, чайові і замовити повторно поїздку в Uklon.
Після того, як система відібрала водіїв, які повністю відповідають параметрам замовлення, вона переходить до наступного кроку — формування черги.
Кожному водію нараховуються бали за низкою критеріїв. Чим вищий сумарний бал — тим вище місце у списку, і тим раніше водій отримає замовлення.
На цю суму балів впливають такі фактори:
📍 Відстань до точки подачі (по дорозі) — головний фактор, який надає найбільше балів у порівнянні з іншими. Чим ви ближче, тим вищий ваш бал за цим параметром.
📍 Метод приймання замовлень:
- Найвищий пріоритет у системі мають «Ланцюг замовлень» та «Додому» — вони дають більше балів і суттєво підвищують вашу позицію в списку.
- Методи «Автовзяття» — “Авто”, «Цикл», Ефір — мають середній рівень пріоритету. Тобто вони також впливають на розрахунок балів, але з меншою вагою.
📍 Час без замовлень — враховується, якщо активні «Ланцюг» або «Додому». Чим довше ви без поїздки — тим більше балів буде нараховано.
📍 Карма — чим вона вища, тим більше додається до загального балу.
📍 Брендування авто — значно впливає на додаткові бали, що дозволяє опинитися на вершині списку. Досить часто саме авто, забрендовані логотипом Uklon, потрапляють на перші місця в черзі.
- Ця перевага пояснюється тим, що брендовані авто створюють додаткову цінність для платформи: вони підвищують впізнаваність сервісу, формують довіру з боку райдерів і сигналізують про стабільну присутність Uklon у місті. Це підтримує попит і загальну кількість замовлень, від чого виграє вся система — включно з не брендованими авто.
Чим більше у вас позитивних факторів — тим вищі шанси опинитися на початку списку та отримати замовлення першими. Точна кількість балів по кожному фактору є комерційною таємницею та не розголошується.
Проте давайте розглянемо на прикладах, як працює формування черги і як окремі параметри можуть вплинути на шанси бути вище у черзі на отримання замовлення.
Водій А знаходиться ближче до точки подачі, а Водій Б — далі. Усі інші параметри однакові.
Водій А має вищі шанси отримати замовлення, оскільки близькість до точки подачі є головним фактором у розрахунку балів.
Водій А знаходиться ближче до точки подачі та увімкнено фільтр «Авто».
Водій Б — трішки далі від точки, проте увімкнув «Ланцюг замовлень».
Попри те, що Водій А трохи ближче, Водій Б може мати вищі шанси, оскільки «Ланцюг» має більшу вагу, ніж фільтр «Авто». При тому, що відстань є ключовим фактором, “Ланцюг” дає додаткові бали, що в результаті дозволяють Водієві Б отримати замовлення.
Обидва водії знаходяться на однаковій відстані до точки подачі.
Карма Водія А — 90, карма Водія Б — 75.
Вища карма збільшує ймовірність отримати замовлення, особливо якщо інші параметри подібні.
Обидва водії знаходяться на однаковій відстані до точки подачі, мають однакову карму, режими та час без замовлень.
Водій А має брендоване авто, Водій Б — ні.
Брендування надає додаткову перевагу, яка підвищує шанси Водія А опинитися вище у списку.
💡 Висновок: жоден окремий фактор не гарантує перше місце, але чим більше у вас переваг — тим вищі шанси отримати замовлення швидше.
Після формування черги водіїв за сумою балів система переходить до наступного кроку — поетапно надсилає замовлення відповідно до цього списку.
Замовлення спочатку надходить водієві, який має найвищий бал. Якщо він не відповідає або відмовляється — система переходить до наступного водія у списку. Так триває, доки хтось не прийме замовлення або не завершиться встановлений на це час (точна кількість хвилин є конфіденційною).
Якщо у водія проблеми з інтернетом або він не на зв’язку, замовлення може не надійти. У такому випадку застосунок повідомить про втрату з’єднання.
Якщо замовлення не було прийнято жодним з водіїв на попередньому етапі, воно переходить в Ефір.
У цьому режимі замовлення бачать усі водії, які знаходяться в радіусі 3 км від точки подачі — хто першим натисне “Прийняти” — той і отримає поїздку.
Якщо замовлення не буде прийняте навіть з “Ефіру”, система повторно формує нову чергу водіїв, тобто повторює Етап 2 і знову починає надсилати замовлення згідно з оновленим списком.
Як піднятись вище у списку на отримання замовлень?
✅ Перебувайте в зонах підвищеного попиту — наприклад: вокзал, центр міста, торгівельні центри. У таких місцях замовлення зʼявляються частіше, і ви будете близько до точки подачі.
✅ Збільшіть радіус подачі та не ставте жорстких фільтрів — це відкриє більше замовлень, особливо в години низького попиту або в районах з малою кількістю замовлень.
✅ Увімкніть методи отримання замовлень — «Ланцюг» або «Додому». Вони дають більшу кількість балів і тим самим підвищують шанси бути вище у списку.
✅ Приймайте всі типи оплати, класи авто та додаткові послуги — це розширює коло замовлень, які ви можете отримати.
✅ Не відмовляйтесь від обов’язкових замовлень без причини — це знижує карму, яка впливає на загальну оцінку, і зменшує ваші шанси бути вище у списку.
✅ Забрендуйте авто — це додасть вам балів у розрахунку. Детальніше про умови брендування авто — за посиланням.
Питання та відповіді
Можливо, у вас вимкнені методи автоматичного приймання або активні фільтри, які не відповідають параметрам замовлення (наприклад, тип оплати, клас авто, мінімальна сума). Також у цьому районі може бути низький попит. У такому випадку радимо скористатися кнопкою «рибка» (ліворуч на головному екрані), щоб переглянути зони з підвищеним попитом і переїхати до найближчої.
Так. Якщо не застосовано жодного фільтра, в ефірі вам будуть відображатися замовлення, у яких точка подачі знаходиться в радіусі до 3 км від вашого місцезнаходження і які не взяли водії з черги.
Замовлення могли бути розподілені ще до того, як потрапили в ефір, або ви перебуваєте поза межами радіуса подачі (3 км).
Ці методи мають однакову вагу. У випадку однакових умов система враховує інші визначені параметри: відстань від вашого місцеперебування до точки подачі, карму, час без замовлень, наявність брендування.
Метод “Ланцюг” має вищу вагу в системі оцінки, ніж інші фільтри. Якщо всі інші параметри рівні — водій з увімкненим Ланцюгом буде вище у списку.
Так, але тільки якщо активний метод отримання замовлень — “Ланцюг” або “Додому”. Чим довше ви без поїздки, тим більше балів додається, що збільшує шанси бути вище у списку.
Це можливо, якщо у вас нестабільне інтернет-з’єднання або встановлені занадто вузькі фільтри, які не дозволяють системі підібрати замовлення в межах радіуса подачі.
При однакових параметрах брендовані авто мають вищу позицію в черзі та отримують замовлення раніше. Але кількість замовлень залежить не лише від брендування, а й від стратегії заробітку, графіку роботи та активності водія. Брендування підсилює ці переваги.
Клас авто не впливає на кількість балів, які формують позицію в черзі на отримання замовлення.
Приналежність до парку не впливає на чергу. Впливають лише метод приймання замовлень, карма, брендування, відстань та час без поїздки.
Стан або тип авто не є фактором, що впливає на чергу.
Не потрібно.
Відстань — головний фактор, але не єдиний. Якщо в іншого водія активний Ланцюг, вища карма або є брендування — він може отримати замовлення першим.
Можливо в радіусі вашої подачі зараз райдери не створюють нових замовлень. На жаль, буває і так. Радимо вам переміститися у райони з вищим попитом, якщо довго не вдається отримати замовлення.
Корисні джерела інформації
Основні статті, з якими рекомендуємо ознайомитись:
◽ Додаткові послуги◽ Фільтри або фільтри автовзяття
◽ Цикл
◽ Ланцюг замовлень
◽ Етикет водія
◽ Ефір
◽ Карма
◽ Брендування